werken, uitgaan , strand , #genieten - Reisverslag uit San Ġwann tal-Għargħar, Malta van Rouby Sweres - WaarBenJij.nu werken, uitgaan , strand , #genieten - Reisverslag uit San Ġwann tal-Għargħar, Malta van Rouby Sweres - WaarBenJij.nu

werken, uitgaan , strand , #genieten

Blijf op de hoogte en volg Rouby

01 Juli 2014 | Malta, San Ġwann tal-Għargħar

Wow het is al weer een week geleden dat ik wat heb laten weten. Maar de tijd vliegt hier als je het druk heb.

Wat heb ik allemaal gedaan deze week

werken, werken owja en nog meer werken.

Het lijkt soms wel dat wij hier heel de dag op het strand liggen ( stiekem is dat wel een beetje waar)

Vorige week had ik veel ochtend diensten
Als je sochtends moet beginnen begin je tussen 7 en 8 uur. Omdat ik in de Oceana werk waar het ontbijt word geserveerd mag ik om half 8 klaar staan.
Gelukkig hebben wij een super lief gastgezin en worden wij als we ochtendienst hebben en de man des huizes ook vroeg moet beginnen, naar het werk gebracht ( scheelt half uur slapen) dat halfuur die mij hier sochtends heel dierbaar is.

Van half 8 tot half 12 werk je dan bij het ontbijt. De eerste 2 dagen was ik echt on trainee maar daarna word je in het diepe gegooid en mag je het zelf doen , heel fijn want zo leer je er natuurlijk wel veel van. Aangezien wij 40 uur per week moeten werken is het voor ons daarna niet afgelopen en heb je van half 12 tot +- 12 uur pauze. Hier geld de goudenregel dat wat er ook gebeurd. Je bent VERPLICHT een halfuur pauze te nemen , ongeachts wat de planning zegt.

Na de pauze staan wij ( meestal ) banqueting , we moeten dan spullen klaarzetten voor de catering en zijn dan lekker op het gemakje 600 glazen aan het pouleren. Heerlijk om te doen als je zuur ben hoor. Irene en ik hadden ons vorige week zondag ook echt verheugd op zon middagje maar juist als je je er zo op heb verheugd. Stonden we zondagse lunch. Hier betekent dan dat alles voor 4 gangen word ingedekt en er een abnormaal groot buffet is. Het was overigens echt heel leuk om te doen. Dus stiekem was ik achteraf wel blij dat ik niet de glazen hoefde te doen.

Zaterdag hadden wij outside catering. Hier is een outside catering dan niet zomaar een kinderfeestje. We moesten in jaquet met strikje en werden in busjes naar Valletta gereden . daar kwamen we aan bij het paleis / parlementsgebouw van Valletta en bleek het event met de presidente van Malta te zijn. Normaal ben ik hier helemaal niet zo van maar dit was wel heel bijzonder en werd ik er wel een beetje stilletjes van. Vervolgens gingen we aan de slag en mochten we 750 mensen gaan bedienen. Wat mij heel erg opvalt hier is dat alles zo super gestroomlijnd is . Alles loopt hier precies zoals het moet en er door 4 supervisors word alles nauwlettend in de gaten gehouden. Het is echt wel gaaf om hier een onderdeel van te mogen te zijn. Moe maar voldaan mochten we naar huis om half 8 de volgende dag weer aan het ontbijt te staan.

Het lekkerste wat je hier hebt en wat je in Nederland ( normaal gesproken niet heb ) je rent hier de hele dag je billen uit je broek. Maar dan kom je buiten en sta je binnen 10 minuten op het strand met helder blauw water . En geloof me hoe hard je dan ook gewerkt heb die dag. Je bent alles in 1 keer vergeten.

Vanochtend had ik nog een grappig akkefietje ( achteraf ). Omdat Cecilia vandaag jarig is , zijn wij gisteren avond nog op stap geweest maar ik moest vanochtend als enigste om half 8 beginnen. Dat deed natuurlijk wel pijn toen mijn wekker vanochtend om kwart voor 6 ging , na een kleine 3.5 uur slaap  maar ik ging toch op pad en omdat Martin vrij was vandaag moest ik met de bus.

Nou gaan er hier ALTIJD 2 bussen naar Sint Julius 120 en 225 . maar ze komen allebij van de andere kant. Normaal ga ik dan in het midden staan en kijk ik welke er als eerste kwam. Nou dacht ik vanochtend met me slaperige kop ik ga bij de 225 zitten want dan hoef ik niet zo ver terug te lopen naar het hotel ( klinkt echt slim van me zelf vind ik ) maar ook lui. Dus de 120 bus komt voorbij en ik denk mooi de 225 komt er aan . nou bleek die pas vanaf half 9 te rijden ik had hem om half 7 nodig. Ik helemaal in paniek en in stress . Ik had geen optie om een bus later te pakken. Dus toen heb ik maar een taxi gebeld. Gelukkig ging de rest van de dag wel goed want ik werd gek vanochtend ( ik vond het wel een leuk verhaal daarom deelde ik het maar eventjes.

Verder ben ik me zelf hier ook echt wel tegen gekomen vooral als je een dagje vrij hebt. Het gemis naar de mensen die je dierbaar zijn word groter. En dat zet je dan aan het denken. Maar ik heb het al tegen meer mensen gezegd. Ik ben hier echt happy en ik kan hier echt loskomen van het normale standaard leventje in Nederland. Veel nieuwe mensen al leren kennen en onwijs veel plezier aan het maken als daar tijd voor is.
Het is een relaxt sfeertje en alles gaat op z’n dooie gemakje. En als het een keer 10 minuten later is dan is dat maar zo.

Verder genieten wij hier net zo hard van het WK als jullie en is het elke avond wedstrijden kijken in de vele cafés die dit leuke eiland heeft.
Ik heb trouwens wel echt geluk met de locatie van het gastgezin.

Sommige zitten met als 1.5 uur rijden van het hotel en het belangrijkste het uitgaansgedeelte. Ik hoef maar 7 minuten met de bus/taxi. Lopen is trouwens geen optie , voor de gene die nog komen neem GEEN hakken mee want je knalt overal vanaf!

Handige informatie
- Op mijn maltees nummer kan je alleen bellen en smsen
- Op mijn nederlandse nummer whatsappen. Lastig allemaal maar dit is voor mij handig!!
- Foto’s  zie facebook

Tot de volgende !! xxxxx

  • 01 Juli 2014 - 21:23

    Marlies Croes:

    Hè mijn lieve Rouby, leuk te lezen hoe het met je gaat, je schrijft leuk en grappig. Hier ook alles zijn gangetje. Love you en tot bels. XXX Lies

  • 01 Juli 2014 - 21:25

    Juliette:

    Volgens mij ben jij iets vergeten te vertellen roub hahaha

  • 01 Juli 2014 - 21:40

    Debke:

    Goed te lezen dat het goed met je gaat. Mis jou ook lieffie X

  • 01 Juli 2014 - 21:50

    Rouby Sweres:

    juul aan jou de eer !! xx

  • 01 Juli 2014 - 22:12

    Anita:

    Lieve Rouby, weer fijn om iets van je te horen....
    klinkt allemaal goed...
    Fijn dat je zo goed tetecht bent gekomen...genieten dus.
    tot snel xxxx Anita

  • 01 Juli 2014 - 23:13

    Marion:

    Hee Rouby ben blij te lezen dat t goed met je gaat!! Vind t echt super goed van je en moest lachen om je bus verhaal ik zie t al helemaal voor me,hihih,liefs Dungas xxx

  • 03 Juli 2014 - 22:08

    Ingrid:

    Hi schatteke, leuk jouw verhalen te lezen. Geniet ervan daar! Dikke kus van Hemme, Bregje en mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rouby

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 13223

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 18 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: